مقالات

علت چاپ کمرنگ پرینتر

چاپ کمرنگ پرینتر

همه ما با مشکل چاپ کمرنگ در پرینترهای جوهری یا لیزری مواجه شده‌ایم.  چاپ کمرنگ اغلب یکی از مشکلات مربوط به پرینترها است که ممکن است برای کاربران ناخوشایند باشد. این مشکل ممکن است برای پرینترهای جوهرافشان و لیزری به وجود آید

این مسئله ممکن است برای ما مشکل خاصی نباشد، اما هنگام چاپ سند‌های مهم و حتی تصاویر مهم، اهمیت زیادی پیدا میکند . در این مقاله، به دلایل چاپ کمرنگ پرینتر پرداخته و راه حل‌هایی را برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌دهیم.

دلایل کمرنگ پرینتر

1-. مشکلات مربوط به محصولات چاپ

اگر پرینتر شما از نوع جوهرافشان باشد، دلیل کمرنگی ممکن است برگشت جوهر در داخل کارتریج یا گردش نامناسب جوهر در کارتریج باشد. همچنین اگر کارتریج شما مدت زیادی از عمر آن گذشته باشد، ممکن است کمیت جوهری که در آن وجود دارد، کافی نباشد و این موضوع باعث کمرنگی پرینت می‌شود.

2- اتمام جوهر یا تونر کارتریج

یکی از دلایل اصلی چاپ کمرنگ پرینتر، میزان جوهر یا تونر پرینتر است. در بعضی موارد، ممکن است جوهر یا تونر پرینتر به پایان برسد و شما باید آن را تعویض کنید. در دیگر موارد، ممکن است جوهر یا تونر پرینتر خشک شده باشد که موجب چاپ کمرنگ می‌شود. بنابراین، تعویض جوهر یا تونر پرینتر، ممکن است به عنوان یک راه حل ساده برای رفع این مشکل باشد.

 

3- مشکلات مربوط به تنظیمات پرینتر

مشکلات مربوط به تنظیمات پرینتر نیز ممکن است باعث کمرنگی پرینت شوند. اگر تنظیمات پرینتر خود را درست نکرده‌اید مانند کنتراست و روشنایی را به صورت اصلاح نشده انتخاب کرده‌اید، ممکن است پرینت خود را در حالت کمرنگ مشاهده کنید.

 

علاوه بر این، کاربران باید به تنظیمات پرینتر خود توجه کنند. ممکن است تنظیمات چاپ شما بر روی حالت “اقتصادی” یا “کم مصرف” باشد، که در این حالت، پرینتر از میزان کمتری جوهر یا تونر استفاده می‌کند، اما در نتیجه چاپ کمرنگ خواهد بود. در این حالت، تنظیمات چاپ باید به حالت استاندارد یا بهترین کیفیت تنظیم شود. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ­ ابتدا فایل مورد نظرتان را برای پرینت در کامپیوتر خود باز کرده و وارد تب File شوید و گزینه Print را انتخاب کنید.
  2. بر روی Printer properties که در پایین کادر Printer قرار دارد کلیک کنید.
  3. در پنجره جدیدی که برایتان باز می شود به تب Print/Quality بروید.
  4. در بخش Print Quality گزینه Economy Mode را غیر فعال کنید.

 

افزایش کیفیت پرینت در چاپگر جوهری و لیزری

 

برای افزایش کیفیت پرینت در چاپگر جوهری، شما می‌توانید از محصولات جوهر با کیفیت بالا و اصلی استفاده کنید. همچنین قبل از چاپ، می‌توانید تنظیمات پرینتر خود را بررسی کنید .

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “علت چاپ کمرنگ پرینتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *